Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen door onze
klanten. Klik op de balk met de vraag die u wilt bekijken om het antwoord te
lezen.

Verzending & Retourneren

Hoe snel kan ik mijn bestelling verwachten

Animal King heeft getoonde producten op voorraad zodat deze binnen 2 á 3 werkdagen verzonden worden. Producten op voorraad worden getoond met een groen blokje! Mocht het product onverhoopt niet op voorraad zijn wordt dit aangegeven op de site d.m.v. een rood blokje. De voorraden worden altijd zo spoedig mogelijk aangevuld. Je kunt altijd informatie opvragen als je wilt weten wanneer een product weer op voorraad komt.

Wanneer de bestelling is verzonden ontvang je hier automatisch bericht van. Normaal is de bestelling dan de volgende werkdag in huis.

Er ging iets mis met de betaling, wat nu?

Wanneer de betaling per ongeluk is afgebroken kun je de bestelling opnieuw plaatsen. Bestellingen welke niet betaald zijn worden automatisch verwijderd en zullen niet dubbel in behandeling worden genomen.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten binnen Nederland per bestelling bedragen €5,90 tot een bestelbedrag van €49,95 daarboven wordt de bestelling GRATIS geleverd. Dit geldt voor heel Nederland. Voor de eilanden wordt een toeslag van €12,50 in rekening gebracht.

Verzendkosten naar België zijn standaard €7,30 en boven de €59,95 GRATIS.

Wat zijn de voorwaarde van retour zendingen en garantie?

Vanaf het moment dat je de bestelling thuisbezorgd krijgt, heb je deze 14 dagen op zicht. Binnen dit termijn mag je het artikel bekijken en/of passen. Na het verstrijken van de zichttermijn wordt de koopovereenkomst een feit.

Retourzendingen: Als je een artikel wilt retourneren/ruilen, dan kan dit uitsluitend als deze, schoon, ongeschonden en in de onbeschadigde originele fabrieksverpakking zit. Originele fabrieksverpakkingen mogen uitsluitend retour worden gezonden met daarop een afneembare sticker of verpakt in papier om beschadiging aan de fabrieksverpakkingen te voorkomen. Het artikel dient binnen 14 dagen terug gestuurd te worden naar het magazijn van Animal King. Geopende, beschadigde artikelen en- of verpakkingen, welke niet voldoen aan onze voorwaarden, blijven je eigendom. Deze artikelen worden naar je teruggestuurd en de gemaakte kosten zullen in rekening worden gebracht. Om de artikelen retour te zenden dient het meegeleverde retourformulier volledig ingevuld te worden. Het formulier dient vervolgens bij de retour artikelen bijgevoegd te worden. Bij creditering wordt alleen het goederenbedrag gecrediteerd. Kosten voor retour zenden zijn voor eigen rekening. Indien de retourzending ongefrankeerd naar Animal King wordt verstuurd, worden de hiervoor gerekende kosten in rekening gebracht.

Vraag altijd een trackingnummer bij de vervoerder zodat je zelf ook een bewijs hebt van verzending.

Let op! Pak retourartikelen veilig in de originele fabrieksverpakking zodat deze niet beschadigd raken tijdens het transport.

Schade: Hoewel onze artikelen met zorg worden verpakt en verzonden kan het voor komen dat een artikel beschadigd raakt tijdens transport. Dit dien je binnen 24 uur na ontvangst schriftelijk met foto’s van de beschadiging per e-mail naar info@animalking.nl te zenden.

Garantie: In geval van garantie wordt gehandeld volgens de garantievoorwaarden van de betreffende leverancier c.q. fabrikant conform onze algemene voorwaarden. Om aanspraak te maken op garantie dient altijd een aankoopbewijs getoond te kunnen worden. De per e-mail verzonden bestelbevestiging is het aankoopbewijs.Garantie geldt uitsluitend indien het aankoopbewijs kan worden voorgelegd. De datum van de bestelling geldt als ingangsdatum voor de garantie. Klachten ontstaan door verkeerd gebruik of door normale slijtage worden niet in behandeling genomen.

Er kan geen aanspraak worden gemaakt op de garantie:

  • Bij beschadiging door opzet, of door nalatigheid;
  • bij onoordeelkundig gebruik of nalatig en slecht onderhoud;
  • bij normale slijtage;
  • bij beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing;
  • bij reparaties verricht door derden aan het artikel;
  • bij speelgoed producten welke gebruikt zijn;
  • bij alle producten welke kapot gebeten zijn waaronder ook speelgoed.

Klachten en garantie worden alleen in behandeling genomen indien het product en alle onderdelen die hier bij horen retour komen.

Wat als er per ongeluk iets mis is met de levering?

Hoewel onze artikelen met zorg worden verpakt en verzonden kan het voor komen dat een artikel beschadigd raakt tijdens transport of dat er per ongeluk een fout is gemaakt. Dit dien je binnen 24 uur te melden na ontvangst schriftelijk per email (met foto’s van een eventuele beschadiging) naar info@animalking.nl. Wij zullen er dan voor zorgen dat het probleem wordt opgelost en het product wordt opgehaald of omgeruild. Beschadigde producten en klachten welke niet vooraf zijn gemeld en in overleg met Animal King in behandeling zijn genomen worden niet vergoed.

Wat als ik de verkeerde maat heb besteld?

De aangeboden artikelen worden zo duidelijk mogelijk en waarheidsgetrouw mogelijk omschreven. Het kan toch voorkomen dat een product te groot of te klein is besteld. De vermelde maten op de website zijn slechts een indicatie omdat elk ras niet per definitie een standaard maat en omvang heeft en het opmeten van de hond onderhevig is aan verschillende soorten metingen. Wanneer een product te groot of te klein besteld is kan je deze ongebruikt retour sturen naar Animal King binnen het zichttermijn van 7 dagen. Je ontvangt dan het aankoopbedrag van het product terug op je rekening. Kosten voor retour zenden zijn voor eigen rekening.

Betaling

Wat zijn de voordelen van een klanten account?

Registeren is niet noodzakelijk maar met een account kun je de status van je bestelling net iets gemakkelijk volgen. Wanneer je geregistreerd bent hoef je bij een vervolg bestelling niet weer al je gegevens in te vullen.

Ook kun je dan je gehele bestelgeschiedenis bijhouden. Dit is ook handig voor herhaalbestellingen of in geval van garantie.

Je kunt je Registreren op de pagina: Registreren

Hoe kan ik online betalen in het winkelmandje?

1. iDEAL (voor Nederland): Als je kiest voor iDeal dan kun je betalen met je eigen internetbankieren via de volgende banken:ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers. iDeal is een zeer betrouwbare manier om via het internet te betalen omdat je via je eigen bank betaalt. Als je je bestelling geplaatst hebt wordt je automatisch door gelinked naar je eigen internet bankieren bank. Daar betaal je in je vertrouwde omgeving. Zie voor meer info www.ideal.nl

2. PayPal (voor alle landen): Een zeer veilige manier van internet betalen is via PayPal. Je dient je aan te melden bij PayPal waar je een account aanmaakt. Dan kun je betalen via MasterCard, Visa en American Express. Zie www.paypal.nl

3. Creditcard (voor alle landen) via Saferpay betalen met Master Card en Visa: Met een creditcard kun je d.m.v. het intoetsen van je creditcard nummer, de exacte naam zoals deze vermeld staat op de creditcard, de vervaldatum en de CVC code veilig je bestelling betalen. De betaling wordt online geautoriseerd en verloopt via Saferpay, je weet direct of deze wel of niet wordt goedgekeurd. Het bedrag zal worden afgeboekt volgens je persoonlijke afrekeningsperiode.

4. Maestro (voor België): Dankzij Maestro® zijn kredietkaarten niet langer de enige aanvaarde kaarten in België om online te shoppen. Je kan nu ook online betalen bij Animal King met je bankkaart. Zie www.maestrocard.com

 

Overige vragen

Ik ondervind problemen met de weergave van de site?

De site functioneert het beste met de laatste versies van alle Internet Browsers. Download daarom de laatste versie.

De meeste gebruikte browsers zijn:
Internet Explorer: Update via http://www.microsoft.com/nl-nl/windows/internet-explorer/
Mozilla Firefox: Update via http://www.mozilla.org/nl/firefox/new/
Safari: Update via http://www.apple.com/nl/safari/

Hoe snel wordt mijn mail en/of vraag beantwoord?

Wij streven er naar om de mail binnen 24 uur op werkdagen te beantwoorden.

Producten

Kan de kleur afwijken van de kleur op mijn beeldscherm?

De kleur kan iets afwijken van de kleur op het beeldscherm, dit is helaas onoverkomelijk. De kleuren van de producten, zoals deze op iemands beeldscherm worden weergegeven zijn van veel factoren afhankelijk. Een kleur wordt op een beeldbuis (traditionele monitor) vaak iets anders weergegeven dan op een lcd-scherm (platte monitor). Daarnaast spelen de instellingen van een beeldscherm ook een rol en maakt het ook uit of je overdag of ‘s avonds naar je beeldscherm kijkt. Kortom, er spelen een hoop factoren een rol bij het weergeven van kleuren. Hierdoor is het dus mogelijk dat de kleur van een product iets afwijkt van de kleur die je op je beeldscherm hebt gezien. Deze afwijking proberen wij zo gering mogelijk te houden door goede foto’s op onze website te plaatsen, houdt er echter wel rekening mee.